Saskia Freeke

Saskia Freeke

Saskia Freeke is kunstenaar, creatief programmeur, interactieontwerper, visueel ontwerper en docent. Haar werk richt zich op structuur en geometrie en toont speelsheid. Een groot deel van de artistieke praktijk van Freeke is haar doorlopende kunstproject dat zij in januari 2015 gestart is. Met dit project verkent en experimenteert zij dagelijks met generatieve patronen en animaties. In haar werk maakt Freeke zowel digitaal als fysiek werk. Met haar dagelijkse digitale kunstwerken onderzoekt zij manieren om werk fysiek te maken met behulp van digitale fabricage. Naast de grafische kunstwerken is Saskia Freeke geïnteresseerd in het creëren van nieuwe, tastbare interfaces. Haar onderzoek richt zich op het culturele aspect van de interface, op de ruimte tussen de mens en de machine. Freeke is geïnteresseerd in het onderzoeken van het effect van wat bepaalde interacties en interfaces hebben; zowel op de mens als op de machine. Saskia Freeke maakt interactieve installaties die de gebruiker op speelse manieren betrekken bij het verkennen van de machine en uitdagen om de technologie die dagelijks gebruikt wordt op een andere manier te zien.

 

Voor Coderen: ambacht van de 21ste eeuw bouwt Saskia Freeke een installatie.