Japan

Ritsuko Ogura: de esthetiek van karton

Karton is de hoofdrolspeler in de sieraden van Ritsuko Ogura (1951). Karton is esthetisch gezien een ondergeschikte papiersoort, in tegenstelling tot Japans papier, dat een grote aantrekkingskracht heeft. Ogura wil dat idee doorbreken door karton te transformeren tot sculpturen voor het lichaam. De broches die te zien zijn in CODA Museum zijn als kleine schilderijen waarin nadruk wordt gelegd op de structuur van het materiaal. Ritsuko Ogura woont en werkt in Tokyo en heeft verschillende internationale prijzen op haar naam staan. Haar werk is bovendien wereldwijd opgenomen in verschillende museumcollecties.

Ritsuko Ogura - Section naturel and red
Ritsuko Ogura - Choker
Ritsuko Ogura - Section blue

Michihiro Sato: kwetsbaar papier

De kwetsbaarheid van papier staat centraal in het werk van Michihiro Sato. Het fragiele karakter van papier zet Sato aan het denken over stabiliteit versus verandering. Die gedachten worden verder doorgevoerd in zijn sieraden die doen denken aan bloemknoppen en zaden, die in zichzelf fragiel en veranderlijk zijn. Sato construeert zijn sieraden zorgvuldig uit gerecycled papier waar hij subtiele kleurtinten op aanbrengt.

Michihiro Sato - Paper Jewellery
Michihiro Sato - workspace
Michihiro Sato - Paper Jewellery
Delen via:
Zoek in collecties